Kisah Ayern dan kura2nye…taibbbbb….

September 9, 2009

Cakap saje ikan ape yg Ayern tak penah bela…ikan laga, ikan emas, ikan kaler2 (gua pun taktau name ape), ikan kecik2….semua dah dia pernah melalak depan kedai apek jual ikan kat kepala batas ni…dimana kedai apek tu betol2 kat simpang kalo nak keluar masuk betol2 pekan kepala batas ni…org bute pun buleh nampak kedai apek tu…Ayern cuma tak pernah bela ikan jaws je lagi…tapi ape yg terjadik…semuanya ikan2 dia tak panjang umo…paling lame gua ingat 2 minggu je…ikan tu sama ada tak cukup makan atau pun dia terlebih makan Ayern bagi…hahhahhaha…

tetapi sejak kebelakangan ni…sejak dia menonton wonderpets kat tv berapa tah gua tak ingat….hati dia melonjak2 nak haiwan peliharaan yg baru…”kura-kura!”…kebetulan ikan laga dia baru pas mati…2 ari berturut2 dia sebok suh gua belikan…pening pale…gua pun pegi le cari kat kedai apek kat kepala batas tu…amik ko…4 ekor babah bagi…dah bagi geli-geleman plak dia…nengok kat kaki kura2 tu…dia dah seram bulu rome…hahhahahha…ape daaa Ayern…sebenornye gua pun geli gak…tapi depan anak gua terpakse menipu diri gua sendiri…buat2 berani walaupun 2-3 kali gua terlepas kura2 tu (perkataan “terlepas” digunakan di hadapan anak utk mengelakan sebarang syak wasangka mengatakan babah dia geli)…so bila dia geli…sudah tentu pergaulan kura2 tu dengan dia akan terbatas…dia nengok dari luar jek…abih kuat dia ketuk2 je akuarium tu…”oi bangun la lari2!”…hahhaha…tak macam ikan dulu…kalo bole dia nak siangnye buat 3 rasa…tapi ape yg aku perasan kali ni…nyawa kura2 tu pun bole dianggap dalam bahaya…macam2 diletaknye brang dalam akuarium tu…kertas2, surat kabo, majalah…bile gua tanye..dia kata kura2 tu nak bace…aduh..pening pale gua…nasib baik le tv kat depan rumah tu berat..kalo idak dah sure dia kata kura2 tu nak nengok astro ceria…!
kura2
ni lah wajah kura2 kesayangan dia buat masa ni…(padahal ni je yg berani babah dia angkat keatas…sebab ni malas sikit…yg lain semua aggressive…geli geleman weh dengan kaki2 yg berjuntai2 tuh…!)

website!
contact number: +60124811225
promotion

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: