Bertam – Aloq Staq – Johor Bahru, Aidilfitri 2009 – part 01

October 2, 2009

Salam semua…setelah 4 taun gua beraya kat Melben, taun ni alhamdulilah dapat gua beraya kat Mesia…yahoooo..bapak best jumpe semua sedara mara…sepupu2 gua yg dulu kecik skang dah ade yg tinggi dari gua…Dah name raya gua gua sudah semestinya beraya pusing Malaya…Taun ni seperti yg gua bagitau dalam post sebelum ni family gua jadik host utk raya pertama memandangkan nenek belah bapak gua tak berapa sihat…kire ok la first time jadik host sebab sebelum ni beraya kat Setiawan, Perak (4 taun lepas dan taun2 sebelum ni…kate bapak gua)…so ni kira 1st time le nenek & sedara mara gua beraya bukan kat Setiawan…daripada 11 anak nenek gua…hanya 6 jek yg memunculkan diri ke umah gua….muakakkakkakaka…sungguh la hebat pencapaian itu…semua ada commitment masing2…mana leh halang…diorang ade anak dan mertua sendiri…yang penting syawal ni moga2 diorang semua bergembira disamping keluarga…gua memohon maaf dari jauh je la (phone)…

Malam raya gua pegi ke surau kat sebelah rumah takbir ramai2…terasa kehangatan syawal pada masa tuh…alhamdullillah…ramai yg datang ke surau utk mengimarahkan lagi majllis malam tu…pastu ade berbeque plak kat surau…penganjur cuba meramaikan surau pada malam tu dan terbukti ianya berkesan…cayala rahim…! gua balik awal malam tu tak lepak lama2…sebab gua penat…(penat makan lemang bukan main banyak…muakakkakkaka)

Pagi syawal gua terus bangun pegi belasah rendang mak gua…muakakkaka…gua tak peduli dah org lain…gua pegi belasah dulu…pastu baru pegi smayang…nyata ramai bapak org pagi tu…alhamdulillah hebat sungguh org bandar putra bertam…nampak macam semua balik kampung tetibe pagi tu ramai plak…ekkekekkek…sesi gua mintak ampun berlangung selepas je smayang raya…gua nengok muka bapak ngan mak gua cam serius je pagi tu…dok terpikir ape dose gua dalam setaun lepas…pastu bini gua ajak pegi salam…gua dengan selambe sound “mommy tolong kem salam je la kat mama ngan abah tu…”muakakkakka…semua org gelak beso denga…hahhahhaa…pastu dengan selambe gua terus terasa tapak tangan saiz 5 lekat kat kepala gua…hahhahhaa..dah tua2 bangka depan anak bini gua kena sauk dengan mak gua…sekali lagi rumah gua bising dengan gelak tawa sedara mara…hampes…!
mat desa and co

mommy ayief

semua

asyiek and co

tapi serius raya mesia best bapak…sronok berkumpul ramai sanak saudara walau jauh disudut hati terkenangkan keseronokan berhari raya bersama rakan2 di Melben…

to be continued…
promotion

2 Responses to “Bertam – Aloq Staq – Johor Bahru, Aidilfitri 2009 – part 01”

  1. JJ said

    Salam hariray juga, maaflah terlambat, baru balik dari Tawau Sabah beraya tahun nie. Gambar raya cun2 belaka.

  2. ameen said

    saya suke la gmbr abg..warna cantek!!!!!

Leave a Reply

