Bertam – Aloq Staq – Johor Bahru, Aidilfitri 2009 – part03

October 12, 2009

Dari Alor Staq gu tembak balik ke Bertam pada raya ke-3…ini sebab malam tu flight kitorang balik ke JB…lame gak gua tak balik ke JB…seperti selalu raya ke3 kitorang akan sampai ke JB utk raikan aidilfitri bersama keluarga mertua…bile dah jarang balik kepulangan kitorang di sambut meriah…raut wajah bapak mertua yg setia menunggu di airport senai jelas menceritakan tentang rindunya kat keluarga gua…kemeriahan menyambut kepulangan semakin hangat masa sampai kat rumah…keluarga yg menunggu semua tak putus2 bertanykan khabar dan jelas pipi ayief jadik mangsa nenek, atok dan acu2nya…hahhahahha…Ayern relek…dah beso..dah jadik abg..dah biasa dengan situasi riuh pikuk…dengan keadaan relek tu perlahan2 menjadi seorang yg bercakap banyak…abih semua cerita dia kat Penang diluahkan kat atok & nenek…atok & nenek senyum dengar keletah cucu…seperti biasa selaku menantu kesayangan feveret gua lontong sudah menjadi satu kemestian bila kitorang balik ke JB…gua yg dengan keadaan belagak gila…ye la…menantu kesayangan la katakan…muakkakakkak….menjamah lontong mak metua gua dengan penuh penghayatan yg setakat ni takde sape2 buleh celen…termasuk bini gua….syyyhhhhhh…jgn kasik tau dia…ade gua makan nasik kandaq tetiap ari pas ni…muakakkakka…balik ke Jb kali ni bertambah meriah sebab family dah tambah soerang lagi…adik ipar gua pun ade baby….so semakin ramai keluarga atok yunus..ditambah plak dengan biras gua pun dah start main camera…hahhahaha…so dah buleh relek sikit gua…bior dia je yg amik…gua tukang racun je kat belakang..beli tu beli ni kalo nak gambo tu best…jeling adik ipar gua…maukakakkakkak…

Gua yg pernah beraya sebelum ni kat JB (sebelum terbang ke Melben 4 taun) dah tau dah adat beraya org johor nih…pusing beb semua umah adik beradik…satu johor kitroang pusing…dari Segamat, Batu pahat, Kluang, Air Itam, Kahang, Sedenak, Layang-Layang…huh…! buleh tercabut tekak gua digesel dengan makanan yg masuk….nasib baik gua naik satu kete ngan bapak mertua gua…buleh tukar2 driber..kalo idak sure lembik…hahhahha…tapi pengalaman yg sangat indah buat gua sekeluarga..dapat jumpe keluarga yg besar…sembang2…

5 hari gua kat Johor sangat best…tapi agak singkat sebab cuti terhad…takpe next time kitorang balik lagik…semat jumpe geng2 photog johor yg mantap…Feedy & Shahizwan dari prologue photography…seperti biasa diorang sempoi..dah 3 kali jumpe memang dah kenal & banyak cite yg dok sembang sebab agak lame gak tak jumpe…takpe…next time kite jumpe lagik…gua balik raya haji nanti….insyaAllah…sebelum balik ke Penang aritu..pagi tu kitorang ke rumah limas, danga bay amik gambo family…mak mertua gua bukan main suka terus suh print beso…hahaaha…memang best…setting yg sangat menarik sebab design rumah tu memang menggamit kenangan kehidupan kampung…gua puas!
layang2

family gua

wany

mertua

mertua2

ramai2 tangga

umah limas

ayern

mommy
gua tengah tensen nih…sebulan posa gua turun 6 kilo…satu pencapaian yg terbaik penah gua buat…tapi hampeh…seminggu raya gua naik 8 kilo…!!!!
promotion

3 Responses to “Bertam – Aloq Staq – Johor Bahru, Aidilfitri 2009 – part03”

  1. kak dod said

    Walla……….
    ayien dah besaq NOO (huhuhuhu)

  2. memang dari dulu aku cakap kat kawan2 aku, asyiek ni punya gambar gambar di luar liga aku laa. smart semacam la. tak boleh nak kejar. cicir jauh dah niii.
    love ur work !

  3. asyiekdesa said

    kak dod – dah besaq kak…hehhehehe

Leave a Reply

