Sapa kata gambo under patut buang dalam tong sampah?

November 19, 2009

Salam kali ni gua sempat curi time sikit (walaupun ari weekdays!)..kali ni gua nak kasik tips sikit pasal gambo under…kalo sape2 dah terer buleh click close tab kat window website ni..tarak hal…ekekkekke….ramai yg delete gambo2 under bila bukak dalam photoshop…kali ni gua nak kongsi mengenai gambo under yg bole diselamatkan…lu orang cuma kene shoot RAW aje pas ni…tarak hal beb…tu je syaratnye…sangat lah hebatnye RAW format ni dan buat kita sebagai pengguna gunakan lah dengan sebaik mungkin…kat sini contoh gambo yg gua shoot yg tersalah metering lighting setting (or mungkin aku lupe tukar sebab dok syok sebok amik kat tempat lain sebelum tu) once korang shoot and bile bukak kat photoshop kat rumah tetibe frust sebab moment dah best tapi gambo ala2 tapir kene sembelih terus nak buang gua nasihatkan relek dulu…bawak2 le amik air smayang sebab dia bole diselamatkan lagi dengan kuasa Allah yg maha besar, dikurniakan otak2 yg genius kat engineer2 ni reka satu benda yg best utk kita…muakakkakka….RAW memang membantu dalam merialisasikan dan membantu kita utk mengemaskini gambo2 kite mengikut kesesuaian tekak kita…cuba2 bermain dengan setting dia dan gua yakin korang takkan menyesal…andai kata ia terlalu hancussss….korang bole bermain dengan black and white di mana ia lebih menarik dengan noise & grain texture dalam penghasillan sesuatu tatapan itu…gud luck dude…selamat mencuba..gua ada banyak keje nak buat ni…akan kembali dengan tips2 yg lain…tingggg!…tetibe gua dapat sinar…terasa pahala yg banyak bile kongsi maklumat dengan lu orang semua,…muakakkakkaka
ori

Raw

final

cheers…
promotion

Leave a Reply

